sobota, 18 maja 2013

Skrzyneczka na wino

Dzisiaj prezentuję skrzyneczkę na wino lub duuuużą skrzyneczkę na jakieś drobiazgi, może nasiona w ogródku. Pierwotnie skrzyneczka była przeznaczona na butelkę wina, lecz jej tradycyjne otwieranie (nie przez zasuwkę) pozwala wykorzystać ją do innych celów. Na wiele miesięcy zraziłam się do przecierek - ostatnie nie za bardzo mi wychodziły (w późniejszych postach przedstawię efekty) ze względu na złe połączenia podkładu z warstwą właściwą. Np. zauważyłam, że stosowanie farba akrylowa - świeca - farba akrylowa rzadko daje pożądany efekt. Tak samo jest przy zastosowaniu "kremowej" bejcy wodnej. Po tym jak obejrzałam wiele prac u mojego guru decoupagu pani Ka prowadzącej mój ulubiony blog Przetarło się postanowiłam wrócić do przecierek świecowych. Na razie nie stosuję wszystkich technik postarzania jednej na drugiej jak pani Ka - w tej chwili staram się doprowadzić do perfekcji technikę świecy. Na razie odkryłam, że najlepszy efekt wychodzi mi przy zastosowaniu farby akrylowej na zwykłą bejcę wodną Dragona. Po niżej możecie zobaczyć efekt zainspirowany postem "Postarzanie krok po kroku".






5 komentarzy:

  1. ta skrzyneczka jest świetna ! super efekt tego przetartego drewna.. i to za sprawą świecy? Bejca - świeca - farba ? na prawde fajnie wyszło.. Też chce sie nauczyć tego efektu postarzenia..
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - bejca, świeca po całości nie żałować, farba kremowa akrylowa, później po całości przetrzeć papierem ściernym (ja używam 400 - 600) i zalakierować. Gotowe. Dokładna instrukcja + dodatkowe efekty są w linku w poście.

      Usuń
  2. Какой замечательно оформленный у вас блог!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna mocno jesienna skrzyneczka.Lubię jesienne inspirację własnie za te kolorki .Skrzyneczka I Liga !
    Pozdrówka dla Alei Inspiracji i tysiące buziaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słowa uznania. Jak miło wiedzieć, że to co robię się podoba. Również pozdrawiam i całuję.

      Usuń