sobota, 4 października 2014

Cukinia na szybko

       Dzisiaj na obiadek coś nietypowego jak na mnie. Jak nie ma kaszy, ziemniaków, ryżu lub makaronu to już niezwykle nietypowo dla mnie. Miałam przyjemność dzień wcześniej spróbować oto takiego cudu i tak mi zasmakowało, że postanowiłam zrobić własną wersję. Nie byłabym sobą, jakbym nie dodała coś od siebie. Do pierwotnego przepisu na farsz dodałam fetę i odrobinę podsmażonego boczku pokrojonego w drobną kosteczkę. Ten mały dodatek urozmaicił i uszlachetnił smak. Całość w wykonaniu banalnie prosta. Podsmażyć boczek i mięso mielone, dodać cebulkę i zeszklić, dodać pieczarki i poddusić. Ząbek czosnku i łyżkę przecieru pomidorowego - dokładnie mieszać i podgrzewać, aby przecier stracił smak surowych pomidorów. Na koniec dodać fetę pokrojoną w kosteczkę i bardzo, ale to bardzo delikatnie wymieszać. Gotowy farsz nałożyć na umytą, pokrojoną  w ćwiartki i z wydłubanym środkiem cukinię (skórkę zostawiamy - dodaje smaku i jest przepyszna). Całość wstawiamy na 20 min. do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. W czasie pieczenia dodajemy ser na wierzch (mozzarella najlepsza) w momencie kiedy kabaczek nam już dochodzi, tak aby dać się mu roztopić, ale go nie spalić. SMACZNEGO.


3 komentarze:

  1. Wygląda super! Ja również bardzo lubię modyfikować przepisy i robić je po swojemu - z ulubionymi dodatkami i w takiej wersji jak lubię najbardziej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie to wygląda! Muszę przetestować Twój przepis, bo uwielbiam cukinię :)

    OdpowiedzUsuń