poniedziałek, 1 lutego 2016

Pierwsze spostrzeżenia o Pazzles

        Pierwsze próby na nowym urządzeniu mam już za sobą. Na ten moment zaobserwowałam, że materiały nie przeznaczone do scrapbookingu (papier 300g Pro Design), jeżeli jest dłużej przyklejony do maty, potrafi na tyle przywrzeć,  że przy odrywaniu rozwarstwia się. Posiadane przeze mnie maty nie są nowe i klej pewnie już nie trzyma tak jak na fabrycznie nowych. Zauważyłam "ciągnięcie" fali przy małych elementach w momencie ostrych nawrotów noża (w sprawie dodatkowych akcesoriów i nowych mat jestem w trakcie negocjacji cenowych). Nóż też jeszcze mam oryginalny i nie wiem na ile jest jeszcze ostry. Kolejną rzeczą, którą zauważyłam, to to, że zwiększenie docisku noża wcale nie zwiększa precyzji cięcia. Nie wpływa to na dociśnięcie materiału do maty i mocniejsze jej przytwierdzenie do maty. Efekt jet wręcz odwrotny - materiał jest odrywany od maty, a sama mata wyrywana  spod rolek prowadzących. Pracuję jeszcze nad wysokością noża (regulacja długości noża, który wystaje z oprawki). Na razie staram się idealnie dobierać do grubości materiału, aby nie niszczyć maty, ale zauważyłam niedocięcia i chyba będę musiała zwiększyć zagłębianie. Kolejnym problemem jest w momencie połączenia końca z początkiem wzoru brak synchronizacji. Widać delikatny ząbek, który trzeba nożykiem zniwelować. Pierwszą pracą wykonaną na urządzeniu (nie licząc cięć próbnych) jest obrazek syna do przedszkola. Na urządzeniu zostały wykonane drzewka i zwierzątka, które przez dziecko zostały następnie pokolorowane.

  

2 komentarze:

  1. wow, tak wnikliwie nigdy nie myślałam o papierze, dla mnie gramatura to szczyt informacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! Kochana! Papier to głęboki temat! Godzinami można opowiadać o parametrach arkusza papieru! Kierunek włókien (decyduje o giętkości papieru w różnych kierunkach - najważniejsze przy wizytówkach), gramatura - to już znasz, kredowany lub nie, powlekany, dodatki chemiczne, zbicie papieru. To i tak nic - drukarze mogliby na uczelni przez semestr prowadzić ciekawe wykłady na ten temat!

      Usuń